Dr. Jorinda talar om mens och pms.

Mens.
Nope, kanske inte den mest fantastiska tiden på månaden. Men brudar, vafan! Sköt om kussimurran endå! Jag har fler än en vän som sover med tampong. Sluta upp med det genast. Tänk vad mycket äckel som frodas där i den gyllene grottan när man har bommul i så många timmar som du sover. Och TTS(tampongsjukan) existerar faktiskt i verkligheten. Man ska va snäll mot sin snäcka, och fresh 'til death.
Och om du är som jag och blir seg, tröttare, sänkt etc under mensen så har jag ett gött tips! Järn, järn och mera järn :) Jag har hittat ett skönt kosttillskott som är pumpat med järn. (se bild) finns att köpa på Hälsokosten i Kringlan Södertälje.
Pms.
Jag liter av tung Pms under mensen. Har inte så mkt humörsvägningar men smärtan är sjuk, jag blir väldigt yr och då och då illamående. Vissa gånger får jag huvudvärk. Jag använder mig inte av nån medicin, utan jag står ut. Men det är inge kul att stå ut. Kör värmeflaska och camomill-te vissa dagar och ligger på golvet med benen upp mot väggen och håller på. Men nu har jag fått ett tips. Dom flesta kvinnor i Thailand använder sig av detta. (varför får man höra om det först nu??) Soya-mjölk. Ett glas om dagen är bra för magen. Och östrogenet (som är boven i dramat). Jag ska nu börja prova detta. Soya-mjöl smakar sött, så det är helt ok att dricka ett om dan. Smakar som en mix av vanlig röd mjölk och grädde. Söt, tjock och lite vaniljig.
och när jag endå är igågn kan jag berätta för er att det är jäääävligt bra med tranbär!

SKÅL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0